عرش الهی
عرش الهی
و خداوند عرش الهی را بی نظیر آفرید

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سه امتیاز خاص حضرت علی (ع)


قدس آنلاین: امیر المومنین حضرت علی علیه السلام انسان کاملی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم به وجود ایشان همواره مباهات می نمودند و در وصف او،سخنان فراوانی از ایشان وارد شده است.

 

در یکی از گفتارها از پیامبر اکرم (ص) به شش امتیاز حضرت علی علیه السلام اشاره شده که سه مورد آن بین پیامبر (ص)و امام علی(ع) مشترک است و سه امتیاز مختص امام علی(ع).


رسول اعظم (ص) می فرمایند:
خداوند)سه امتیاز به من داده که علی (ع)در آن شریک است و سه امتیاز به علی (ع) داده که من در آنها شریک نیستم .
پرسیدند ای رسول خدا آن سه امتیاز که با تو شریک است کدامند؟


حضرت فرمودند:۱- پرچم حمد که علی (ع) علمدار آن است
۲- برای من حوض کوثر است که علی (ع)ساقی آن است
۳- اختیار بهشت و جهنم برای من است و علی (ع) تقسیم کننده آنها ست.


اما سه امتیازی که در آن با علی (ع) شریک نیستم :


۱- پدر زنی چون من دارد که من مثل او ندارم
۲- زنی چون فاطمه (س) دارد که من مثل او ندارم
۳- دو پسر چون حسن وحسین (ع) دارد که من مثل آن دو ندارم

(مواعظ العددیه ص ۱۲۸)

 

گردآوري شده توسط: گروه مجله موفقیت » مذهبی و اسلامی کمیاب

 

منبع برداشت مطلب :مجله سرگرمی کمیاب

 

منبع :پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین



نظرات شما عزیزان:

vebsa
ساعت17:14---15 شهريور 1392
سلام محمد جواد
امیدوارم از قالب جدید خوشت اومده باشه
هر جاش مشکل داشت بگو. اگه از پس زمینه لوگو خوشت نیومده بگو تغییرش بدم.

یه مشکلی توی قالب هست که نتونستم حلش کنم
این که وقتی روی مطلبی کلیک میکنی نظراتی رو پایین اون مطلب میبینی، نظرات یک گزینه وب سایت دارن که اگه کلیک کنی به جای اینکه بره به سایت طرف بره همین صفحه رو دوباره باز میکنه.
اما اگه روی نظرات کلیک کنند و صفحه کوچیک باز بشه و روی وب سایت کلیک کنی این مشکل وجود نداره و به سایت طرف میره.
یا علی (ع) ، موفق باشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: